fredag 14 september 2012

några av mössen jag har idag


Två akvarier fulla med ungmöss. Det ena står på ett bord, det andra på en pall intill, och alltså mycket lägre. Burarna är öppna.




Sötnosen Ännu Utan Namn (RY) har sin favoritplats i en äggkartongsplatta. Hon tror nog att hon är ett ägg, haha.



- Men, vad är det matte säger om mig!?


Ett gammalt foto på Honey Glow, som är så otroligt söt och vacker i sin färg.


Teddy-Björn är en läckerboll!!  Smarris bredvid.


Igen.

Och igen.



Min första vittecknade recessiva yellow. En dam med namn Honey Taste.


Igen.



Här kollar Maria (dominant yellow) in de glänsande pärlorna i skålen. Finemang är mer intresserad av fönstret.



Vackra Miranda, dominant yellow. Som synes är fetma DY-genens problem.


Här är Yell-Björn, också han dominant yellow. Han är den absolut snällaste, lugnaste, tryggaste, goaste, mysigaste mushane jag någonsin haft!! Han är helt otrolig! Jag vet ingenting som upprör honom! Inte ens andra dominanta hanar. Han blir bara nyfiken. Lite ivrig kanske, för "Det här är ju spännande! Vad kul!"

Men annars är han lugn och gosig, gillar både klapp och puss men också att upptäcka världen.
Han har dessutom en underbart skön päls att pussa på och klappa. Annorlunda än andra möss, lite mer "sträv" liksom, men på ett positivt vis.



Inga kommentarer: