söndag 24 maj 2009

Min vän Blinka

Min hand i din ...




Söta Blinka poserar i pelargonen.











Blinka är född den 2 februari 2009, färg är champagne-argente och pälslag är satin korthår. Hon är efter Älvbjörn och Unika, och alla "förfäder" är egen uppfödning fullständigt i tre led bakåt, och några led i sju generationer.

Hon är ett av mina små hjärtan. Egentligen är hon räddast av alla, tycker det är jätteläbbigt att komma upp i handen och även om hon kommer fram och nosar så går hon inte upp självmant.
Å andra sidan går hon heller inte ner självmant, om hon inte får komma tillbaka hem förstås.
"Främmande" platser är otäcka.
Hon tillhör min stam av "vackra-men-rädda" möss. Vill få in hennes behagfullhet i mina möss, men få bort rädslan. Inte i henne personligen alltså, men i min avel.

Inga kommentarer: